Ondekking van the South Pacific - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Vivian Vreugdenburg - WaarBenJij.nu Ondekking van the South Pacific - Reisverslag uit Honiara, Solomon Eilanden van Vivian Vreugdenburg - WaarBenJij.nu

Ondekking van the South Pacific

Door: Vivian

Blijf op de hoogte en volg Vivian

08 Maart 2008 | Solomon Eilanden, Honiara

Hallo allemaal!

Sorry het heeft wat lang geduurd maar het is zover: het eerste verhaal vanaf de ms Statendam!

Na een enerverende treinreis waarbij we geen vrienden maakten met de dames van de huishoud beurs kwamen we dan uiteindelijk aan op Schiphol. Daar stond Marjolein ons al op te wachten want die had onverwacht nog tijd om mee te gaan dus dat was heel gezellig! Na het inchecken koffie drinken en wachten was het dan natuurlijk weer tijd om afscheid te nemen, daar zal ik nooit goed in worden maar het hoort er helaas bij. Na een reis van twee dagen was het dan zo ver en mocht ik voet op Australische bodem zetten, vanaf het vliegtuig was er een mooi uitzicht over de harbour bridge en the opera house en Sydney by night. Nog een nachtje slapen en een hotel en toen onderweg naar het schip.

Het schip is zoals ik al verwacht had heel anders dan de Noordam, het is bijna de helft zo groot en de indeling van de dekken is heel anders waardoor ik de eerste twee dagen natuurlijk weer verdwaalde. Gelukkig was dat maar van korte duur en snap ik nu wel waar ik allemaal heen moet maar het was wel wennen. Mijn hut is klein en helemaal voorin het schip maar wel gezellig!

De front office meiden, mijn directe collega Daniela en de manager Geri zijn heel aardig en natuurlijk ben ik samen met Nicole!!!! Het is echt super om deze ervaring met z’n tweeën te kunnen opdoen! We vermaken ons dan ook geweldig en als het ook maar even lukt met de roosters gaan we samen naar buiten en dingen ondernemen. Er zijn nog meer (Nederlandse) mensen die heel gezellig zijn en we zitten zo’n beetje iedere avond wel samen, soms in de bar maar ook gewoon kletsen of film kijken dat is echt heel leuk!

De eerste paar dagen had ik helaas nog niet zo veel tijd om naar buiten te gaan dus heb ik mijn Australische vriend Todd, die in Melbourne woont, maar even 20 minuten kunnen spreken dat was wel jammer. Maar in Burnie, Tasmania had ik dan wel tijd om naar buiten te gaan. Nu was het daar niet zo super spannend maar we hebben wel lekker kunnen lunchen aan het strand dus dat was toch zeker de moeite waard! Er was een hele gave crew tour in Christcurch die naar de film plekken van Lord of the Ring gaat en daar had ik me voor ingeschreven maar door het slechte weer hebben we de haven van Christchurch gemist en ging dat feest dus niet door, dat viel wel tegen.

De eerste stap in Nieuw Zeeland heb ik dan in Wellington kunnen zetten dat is een superstad, heel heuvelachtig met mooi uitzicht! We zijn een hapje gaan eten en daarna met een kabelbaantje omhoog gegaan om het uitzicht over de stad en de baai te bewonderen dat was super. We hadden ook geluk met het weer waardoor het nog extra genieten was.

Een paar dagen later waren we in Tauranga een klein plaatsje op het Noorder eiland en ik vond in Wellington al dat Nieuw Zeeland prachtig is maar dit was helemaal overdonderend, die natuur hier is zo mooi!! Er is daar een kleine berg; Mount manganoui en daar zijn we opgeklommen waarna het weer genieten was van spetterend uitzicht! Wederom super mooi weer (waardoor we ook lekker verbrand waren) dus alles zat mee voor een relaxte middag.

Die relaxte middag hadden we ook wel nodig want een dag later was de laatste dag van de cruise, wat natuurlijk voor de nodige klachten over de rekening etc. zorgt en de dag daarna begonnen we aan de WWII cruise naar Azie. Deze cruise gaat van Auckland naar Osaka langs allemaal eilanden die belangrijk zijn geweest tijdens de oorlog en langs Nagasaki in Japan dus we hebben een heel schip vol met veteranen! Het aan boord krijgen van deze mensen was echt een hele uitdaging omdat er op sommige plekken visa nodig zijn en als we mensen aan boord hebben die niet de juiste papieren hebben kan dat wel eens gevolgen hebben voor het schip en kunnen we er in het ergste geval niet heen of mag er niemand af ofzo. Dus we moesten goed opletten bij het inchecken en daarnaast zijn er natuurlijk de standaard problemen van mensen die hun kamer niet leuk vinden of hun bagage zijn kwijt geraakt etc. Het was in ieder geval een druk dagje! Nu zijn we weer een paar dagen verder en het begint was rustiger te worden. Deze gasten blijven nog tot het einde van de maand aan boord dus ik hoop dat ze zich snel settelen.

Een paar dagen geleden waren we nog een keer terug in Tauranga en hadden we eigenlijk afgesproken om te gaan parachute springen maar helaas zat het weer deze keer niet mee en kon dat niet doorgaan. We waren met ons zessen en we wilden natuurlijk toch wel graag optimaal gebruik maken van onze vrije middag dus toen hebben we samen maar een auto gehuurd. We waren van plan om naar een park te rijden waar allemaal geisers zijn maar onderweg waren we een beetje verdwaald waardoor we uiteindelijk gewoon scenic rijden hebben gedaan en lekker hebben genoten van de mooie natuur.

Gisteren waren we in Noumea, New Caledonia een klein eilandje van Frankrijk. Ik had ´s middags vrij dus samen met Nicole een scooterje gehuurd en het hele eiland rond gecrost. Ook hier is de natuur weer schitterend. Helaas ging het niet helemaal zo soepel als we gepland hadden. We hadden gepland om rond vier uur weer terug te zijn want we moesten uiterlijk weer om half vijf aan boord zijn maar toen we om half vier terug wilden gaan rijden na een korte stop toen werkte onze scooter ineens niet meer mee! Na de nodige keren proberen hebben we toen maar het verhuur bedrijf gebeld en die zouden ons komen halen. Om vier uur was er nog niemand en ondertussen begonnen we het benauwd te krijgen want we mogen absoluut niet te laat terug zijn: het schip wacht namelijk niet! Toen het ons echt te lang ging duren hebben we uiteindelijk maar een auto aangehouden die ons naar het schip heeft terug gebracht! Bij het verhuur bedrijf waren ze niet zo blij met onze actie maar gelukkig kregen we toch de borg terug en waren we op tijd aan boord, maar dat was wel even zweten!!!

Ook buiten al deze uitstapjes zijn er ook genoeg leuke dingen aan boord. Vorige week werd ik gevraagd om samen met de Chief Officer (de tweede man na de kapitein) een tafel te hosten in de grote Dining Room. Lekker eten dus en ondertussen een beetje de gasten vermaken, dat was best leuk. Samen met Daniela en Geri ben ik ook nog in de Pinnacle Gril gaan eten, het speciale restaurant, dat was om mij welkom te heten (en me voor te bereiden op deze moeilijke cruise) en zeker ook erg gezellig. Na dat etentje was er nog een black & white bal, dan moeten alle officieren in hun gala uniform naar het Crow’s Nest, een bar helemaal bovenin het schip, en het is eigenlijk de bedoeling dat je dan met gasten gaat dansen. Nou van dat dansen is niet echt veel gekomen. De officieren stonden aan de ene kant en de gasten dansten gewoon met elkaar. Maar het was wel heel leuk! En naast dit soort dingen zitten we dus voornamelijk met z’n allen bij elkaar ’s avonds, ik heb me nog zeker niet verveeld hier!

Nou nu zijn jullie weer helemaal up to date van alles hier. Zoals altijd hoor ik ook weer graag wat er allemaal in Nederland gebeurd! Kijk alweer uit naar jullie reacties!

Cheers!
Dikke knuffel
Vivian

  • 10 Maart 2008 - 07:51

    Marloes:

    Hey Vivian!
    Jammer dat je niet zoveel van Australië hebt kunnen zien, maar dat komt toch nog wel een keer :) Je beschrijving van Nieuw-Zeeland roept bij mij weer zoveel herinneringen op. Heb zelf de leukste tijd in Wellington beleeft, maar de natuur in zowel het Noorder als Zuidereiland is idd zo waanzinnig onbeschrijflijk mooi! Gaaf dat je al deze dingen samen met Nicole kan beleven, kun je er thuis nog eens vaker over doormijmeren! Heel veel plezier en succes, maar als ik je verhaal zo lees gaat dat zeker lukken!
    Liefs Marloes.
    Ps: heel veel groetjes van Koen.

  • 10 Maart 2008 - 18:43

    Mam:

    Ha die Vief, het is nu zeker een rede om nog eens terug te gaan he. Wat een aventuriers zijn jullie. Zorg niet dat je je bootje mist, anders heb je een groot probleem. Geniet ervan

  • 10 Maart 2008 - 20:24

    Sylvia En Vinzenz:

    Hoi Vivian,
    zo te lezen gaat her uitstekend met je. Geniet er - maar dat hoeven we niet te zeggen - buiten het werk om nog lekker van de sights!!! Als jullie nog wat noorderlijker gaan varen en in Vietnam aanleggen, dan kom je ons in juni misschien wel tegen.
    HET GA JE GOED!!!!!!!!!!!!!
    Sylvia en Vinzenz

  • 11 Maart 2008 - 15:25

    Tonny:

    Hallo Vivian,
    Wat maak je toch geweldige dingen mee!!! Jammer dat het parachuut springen niet doorging. Volgende keer beter!!Geniet van het mooie weer, want hier regent en waait het nu. Veel succes op de boot.
    Groetjes, Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Solomon Eilanden, Honiara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Home Sweet Home

06 April 2009

Laatste bericht uit Nieuw Zeeland

23 Maart 2009

Net een plaatjesboek

15 Maart 2009

God's Country

07 Maart 2009

Kia Ora
Vivian

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 34450

Voorgaande reizen:

20 September 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: